Dieta Montignaca

Dieta metodą M. Montignaca jest jedną z najzdrowszych, popularnych diet na świecie. Przede wszystkim głównym założeniem tej diety to unikanie węglowodanów w produktach, które spożywamy codziennie, ponieważ to właśnie one podnoszą bardzo szybko poziom cukru we krwi. Może ją stosować każda osoba, ponieważ posiada odpowiednie składniki odżywcze, jakie są niezbędne dla naszego organizmu do prawidłowego funkcjonowania.

Z powodu różnych ograniczeń w innych dietach, może ucierpieć nasze zdrowie, w tym wypadku jest inaczej. Raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na coś kalorycznego i w ten sposób nie będzie to dla nas takie uciążliwe. Wszyscy wiemy, że cukier, to znaczy glukoza jest bardzo ważnym źródłem energii dla wszystkich komórek. Jednak, jeśli z powodu niektórych węglowodanów jest zbyt szybko wchłaniany do krwi, to resztę, która pozostała jako nadwyżka, zabierają komórki tłuszczowe.

W ten sposób dochodzi do znanego wszystkim procesu powiększania się komórek tłuszczowych. Poza tym spada też poziom glukozy we krwi, a to powoduje wcześniejsze uczucie głodu. Jemy wtedy zbyt często i nie zwracamy uwagi na to, co jest zdrowe. Dieta ta, ma za zadanie wykluczyć wszystkie produkty powodujące szybkie zmiany poziomu cukru we krwi. Naprawdę nie jest to skomplikowane, jeśli zapamiętamy kilka podstawowych reguł, które pomogą nam cieszyć się z posiłków, a nie martwić się, że musimy sobie wszystkiego odmawiać.

Doktor M. Montignac jest zdania, że powodem przybierania na wadze nie są posiłki, które zawierają zbyt wiele kalorii, lecz ich złe połączenie z innymi produktami. Rozróżnił węglowodany na tak zwane dobre i złe. Jeżeli po spożyciu jakiegoś produktu podnosi się poziom glukozy we krwi, to należy on do grupy złych węglowodanów i takich właśnie należy unikać. Aby właściwie rozpocząć dietę trzeba przygotować się do dwóch etapów, z których ona się składa. Wiemy, że nadmierne spożywanie cukru może przyczynić się do negatywnych zmian w naszym organizmie i dlatego w pierwszym etapie, kiedy zjadamy mniej węglowodanów, od razu widać oczekiwane efekty.

Jeśli odpowiednio dobierzemy produkty przeznaczone na codzienne posiłki, to w odróżnieniu od innych diet nie musimy ograniczać ilości spożywanych posiłków. Nie musimy też zwracać uwagi na liczenie kalorii i jeść tyle ile chcemy, a nasza waga będzie spadać. Jeśli chodzi o drugi etap, to jest ona jakby dalszym ciągiem pierwszego etapu, ponieważ ma podobne zasady. Należy pamiętać o złych węglowodanach, które mogą nam utrudnić prowadzenie diety.